Op zoek naar een droomceremonie?

Zoek je naar een onvergetelijke huwelijksceremonie? Ook dan ben je bij Ruijterlijk aan het juiste adres. Lees hieronder wat we voor je kunnen betekenen.

Waarom een ceremoniespreker?

We zien steeds vaker dat mensen ervoor kiezen om officieel op het gemeentehuis te trouwen, maar dat ze daarnaast een eigen invulling willen geven aan hun trouwceremonie op een andere locatie. Zo kun je altijd ‘ceremonieel trouwen’, zelfs op plekken die geen officiële trouwlocaties zijn. Dat is waar ik je mee wil helpen!

Als ceremoniespreker help ik jullie met het samenstellen van een herkenbare, luchtige, persoonlijke en vrolijke bruiloftsceremonie waarin jullie centraal staan. Ik combineer mijn liefde voor het interviewen van mensen met het schrijven van verhalen en het speechen, zodat er steeds een nieuw en persoonlijk liefdesverhaal ontstaat. Hoe ik dat doe, lees je hieronder.

Waarmee help ik je?

Een uur vol liefde, humor, luchtigheid en herkenbare anekdotes. Een ceremonie bestaat voor het grootste gedeelte uit jullie eigen liefdesverhaal. En ook al duurt die ceremonie (maar) een uur, er gaat natuurlijk enorm veel voorbereiding aan vooraf om jullie een eigen sprookje te geven.

Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen. Ik ben nog geen officiële babs en dus is dit niet officieel. Wat het wel is: een gouden kans om een ceremonie te organiseren, zoals jullie dat al jaren dromen. Gewoon even een handtekening op het gemeentehuis halen en mij inhuren om vervolgens te ’trouwen’ op een locatie naar eigen keuze.

Wat kan Ruijterlijk wel betekenen voor jullie? Zoals gezegd: een ceremonie om van te dromen. Een vlekkeloze ceremonie begint natuurlijk met een goede voorbereiding van een aantal maanden. Zo weten we zeker dat ik alle details heb en kunnen jullie zonder stress toeleven naar de ceremonie. Oké, dat klinkt misschien als een utopie, maar ik zal er alles aan doen om jullie zo goed mogelijk te begeleiden naar jullie grote dag.

De weg naar Jouw droomdag

Dit zijn mijn werkzaamheden als jullie kiezen voor Ruijterlijk:

Kennismakingsgesprek (fysiek of digitaal)

Jullie zoeken naar een ceremoniespreker en zijn geïnteresseerd geraakt in wat ik voor jullie kan betekenen. We beginnen met een kennismakingsgesprek. Wat mij betreft is dat fysiek, maar kan ook digitaal als de afstand te groot is. In dit kennismakingsgesprek kunnen we elkaar beter leren kennen en vullen we alvast een concept versie van de ceremonie in. Ik vind het het heel belangrijk dat jullie er een goed gevoel bij krijgen, dus jullie hoeven niet meteen die dag te beslissen. De volgende dag is ook goed…

Delen van het concept en de offerte

Grapje natuurlijk. Na ons kennismakingsgesprek deel ik het concept met jullie en krijgen jullie de offerte. Zo hebben jullie alvast een richting om te kunnen beslissen of het een goede match is. Praat gerust met andere sprekers, zodat je zeker weet dat je de beste keuze maakt.

Interview (fysiek)

Ongeveer 2 maanden voor jullie grote dag plannen we een fysiek interview. Ik stuur jullie vooraf een vragenlijst, zodat jullie alvast kunnen nadenken. Tijdens ons interview leer ik jullie beter kennen en vraag ik vooral door op wat jullie me vertellen. Hoe meer details, hoe meer kleur het verhaal krijgt. Lees hier hoe belangrijk goed luisteren is.

Opstarten app groep / de hulplijn

Ik snap dat een bruiloft veel stress met zich mee brengt en dat jullie niet aan alles kunnen denken. Een app-groep kun je zien als een soort hulplijn. Deze app-groep is bedoeld voor vragen die jullie hebben of bijvoorbeeld om wijzigingen door te spreken. Korte lijntjes zijn belangrijk.

Interview jullie kring

Jullie delen tijdens de voorbereiding een aantal namen van jullie familie en/of vrienden die ik kan benaderen voor leuke informatie en anekdotes. Dit is ook bedoeld om te toetsen of mijn beeld van jullie klopt. Dit vindt ongeveer 6 weken voor jullie bruiloft plaats.

Uitwerken van jullie verhaal

Ik heb dan ongeveer een maand de tijd om jullie ceremonie uit te werken. Dat betekent dat ik het interview uitwerk, er een verhaal van maak, dit verhaal aanvul met de input uit jullie kring en het verhaal eigen maak. Hier gaat de meeste tijd in zitten. Ik werk op basis van storytelling. Lees hier wat dat betekent voor jullie onvergetelijke en authentieke ceremonie.

Bespreken van de ceremonie met andere leveranciers

Het komt regelmatig voor dat er live muziek is of dat er wordt gewerkt met andere partijen tijdens de ceremonie. Ik vind het altijd prettig het draaiboek door te nemen met hen, zodat we zeker weten dat alles op elkaar aansluit.

Hulp met de geloften (per mail of telefoon)

Veel mensen vinden het moeilijk om hun gedachten op papier te zetten. En vooral als ze het moeten uitspreken voor een publiek naar zijn of haar geliefde. Geen stress, ik ben er om je te helpen met tips om de gelofte eigen te maken. We starten dit meestal zo’n 3 weken voor de ceremonie, zodat jullie voldoende tijd hebben. Lees hier hoe je tot een perfecte trouwgelofte komt.

De ceremonie zelf

De ceremonie zelf is natuurlijk echt de allerlekkerste kers op de trouwtaart. Het duurt ongeveer een uur, maar ik ben vooraf altijd wat eerder aanwezig om de omgeving te checken en om de gasten eventueel welkom te heten. Dat maakt het meteen persoonlijker.

Het delen van de map met liefdesverhaal, de geloften en de akte

Direct na de ceremonie krijgen jullie de map met jullie liefdesverhaal, de geloften en de getekende akte. Zo kunnen jullie tijdens jullie honeymoon deze dag nog een keer herbeleven. Of wanneer jullie willen natuurlijk!

Ja, ik wil?

Het is jullie droomdag en het moet goed zijn. Dat snap ik! Denk er daarom eventjes goed over na en neem contact met me op als je vragen hebt. 

“You will know you are in love when it doesn't matter if you sit in heaven or hell with that special someone just as long as they can make you laugh, while you put out the fires.”
MR AVADA • GROOM
“In my heaven sweet melodies of the skies ripple pool of the sea playing sweet song to me, sharing tales of the past, blending with mine as mirage, painting new...I breathe in, am in love and alive...”
MRS AVADA • BRIDE